back_2

לאן נעלם הוידאו שלך?

 טיפים לחשיפה מקסימלית של סרט וידאו שיווקי

השקעתם הרבה זמן, כסף, ואנרגיה בהפקת סרט וידאו שיווקי, הסרט נהדר אבל….אף אחד לא צופה בו.  כיצד תוכל להשיג בולטות ונראות, ולהביא כמה שיותר צופים לסרט שלך? מתוך: ‘סודותיה של טלי מטוטאלי מדיה – אשת וידאו שיווקי’ שיווק בוידאו לחברות ארגונים ועסקים.  חברות ארגונים וגם עסקים קטנים משקיעים בסרטי וידאו באינטרנט אבל…מפספסים בגדול! שלא בכוונה וללא מודע, הם נוהגים “להחביא” את הסרט המושקע שלהם. איך הם עושים זאת? הם לא מייחסים חשיבות למיקומו הפיזי ולצורת ההטמעה שלו. לצערי לא מדובר רק בלקוחות עצמם, אלא גם בבוני האתרים שלהם, מנהלי האתרים ומעצבים. גיליתי שגם לאחר סיום הפרויקט והגשת הסרט ללקוח, יש צורך ללוות אותו ולפקוח את עיניו בנושא “נראות הוידאו” שלו ועל-כן כתבתי את המאמר: לאן נעלם הוידאו שלך?! אל תחמיצו את התועלת שאפשר להפיק ממנו.

לפני שאגש לעצם העניין, רצוי להבהיר על קצה המזלג את תועלתו האדירה של הוידאו השיווקי באינטרנט. סרט וידאו הוא לא רק “אייטם מדליק”, סרט וידאו הינו כוח שיווקי ותדמיתי עצום- אם יודעים מהו המסר הנכון להעביר בו ובאילו כלים.מדוע?

  • ע”פ מחקרים רוב האנשים מעדיפים לצפות בסרט מאשר לקרוא טקסט כתוב, אפילו אם הוא כתוב בצורה מעניינת ביותר.
  • 2סרטי וידאו פועלים על הרגש, מצליחים לגעת יותר ולהישאר זכירים יותר לאורך זמן.
  • להפקת מגזין וידאו, או סדרת סרטונים קבועים יש השפעה גדולה יותר: אם קהל היעד יודע שהוא מפיק תועלת מהסרטים- הוא ימתין ויצפה לסרטון הבא , ירשם לערוץ היוטיוב ויגיב בהתאם. כך נבנית “קהילה אינטרנטית”, נוצר קשר חם וקבוע עם קהל היעד, השירות/המוצר הופכים למותג עם עומק, וכך יוצרים אוטוריטה מקצועית באינטרנט.
  • לסרט וידאו סיכויים גבוהים הרבה יותר להגיע לעמוד התוצאות הראשון בגוגל מאשר לטקסט (ע”פ כותרות הסרט) זאת מאחר ולגוגל יש אינטרס לקדם את יוטיוב.

טיפים שיגרמו לגולשים לצפות בסרט הוידאו שלכם:

איפה למקם את הסרט באתר האינטרנט שלכם,  באיזה עמוד? התשובה חד משמעית: בעמוד הבית ו/או בעמוד עם התנועה הגדולה ביותר של גולשים. טעויות נפוצות: מיקום הסרט באחד העמודים הפנימיים של האתר ו/או כאחת הקטגוריות. גם אם נושא הסרט שלכם אינו משקף את כל השירותים, הפעילויות ו/או המוצרים שלכם  עדיין כדאי להציגו בעמוד הבית אליו מגיעים רוב הגולשים. דבר ראשון אתם רוצים לגעת ברגש, ובנוסף התדמית חשובה לכם-  שידעו שאתם רציניים ויש לכם סרט!  בנוסף ניתן להטמיע את הסרט  גם בקטגוריה המתאימה לו ו/או בעמודים  נוספים.  אם הגולש באתר שלך  לא רואה את הסרט מול עיניו בדף הבית-  הוא לעולם לא על קיומו של ולא יחשף למסרים שלך בצורה אפקטיבית. חשיפתו של הסרט  חשובה לך-  אל תסמוך על הגולש שיחפש אותו , משום שהוא לא יעשה זאת.

 באיזה מיקום בעמוד רצוי להציג את סרט הוידאו שלך?   ע”פ מחקרים העין האנושית מתמקדת דבר ראשון על החלק העליון של המסך. כשהטקסט באנגלית רצוי להציב את הסרט בצד השמאלי עליון של המסך, וכשמדובר בטקסט בעברית נהוג  להציבו בצד ימין למעלה. למרות זאת גם  באתרים בעברית צד שמאל למעלה – עדיין עושה את העבודה- ונראה באופן בולט. טעויות נפוצות: הטמעת הסרט בחלק התחתון של העמוד, שלא נראה בכל המסכים. כדי לראות את הסרט צריך לגלול את העכבר למטה ולא כולם יעשו זאת. המסר המתקבל : עשיתי סרט – אבל הוא לא כל- כך חשוב, אני לא כל-כך מתפאר בו.

איך נראה הקישור לוידאו שלך? הצורה המזמינה ביותר שגורמת לאנשים ללחוץ  ולראות את הסרט, היא צורת המסך ה”טבעית” -מסך מלבני, כשעליו מסומן החץ של  ה- PLAY. הוידאו באינטרנט מזוהה עם הצורה הזו- וכל קישור אחר לוידאו מקטין את הסיכויים שהגולש יכנס ויצפה בסרט.  טעויות נפוצות: תמונת הסרט ללא לחצן של PLAY, יכולה להשאיר את הגולשים בתחושה שמדובר בתמונת סטילס ולא בסרט. טעות נוספת: הוידאו מוצג כאחת הקטגוריות של האתר ואינו מקבל את פני הגולשים כמסך של סרט. ניתן להקים גם קטגוריה בשם “וידאו”, אבל זאת כתוספת למסכי הוידאו המוצבים בעמודים ומפתים ללחוץ עליהם. הוידאו הוא לא עוד קטגוריה נושאית, הוידאו הוא מדיה להעברת המסרים שלכם ודרך תדמיתית אפקטיבית ביותר להציג עצמכם. דוגמא נוספת שמפחיתה את הסיכוי לחשיפת הוידאו שלכם: באנר/ לחצן שעליו כתוב “סרט וידאו “או הצגתו של הקישור דרך קישור של כתובת אינטרנט (לעמוד היוטיוב או לעמוד אחר באינטרנט) . אם כבר יש לכם סרט למה שלא תתפארו בו? למה שלא תפתו את הגולשים לצפות בו?

איך לגרום לגולשים ללחוץ ולראות את הסרט שהשקעתם בו כל- כך?כדאי תמיד להוסיף שורה של טקסט מפתה מעל או מתחת לסרט המוצג. שורה שתפתה את הגולש ללחוץ על הסרט, שתסביר לו מה יצא לו מזה. כותרת הסרטון צריכה להיות מפתה. אלמנט נוסף  שיגרם לגולש להיכנס לסרט הן הוראות הפעלה מדויקות. דוגמאות:  “איכות חיים חשובה לך? לחץ כאן כצעד ראשון לאיכות חיים”. טעויות נפוצות: שם המוצר/שירות ככותרת, נושא כללי ככותרת. דוגמאות:במקום “שבוע העיצוב בחולון” –  “אוהבים עיצוב?- לחצו כאן” , במקום “אורית דנן – קוסמטיקאית מדופלמת”  ניתן לכתוב:” לחץ כאן- לחשיפה ראשונה- טיפול  חדשני בעור הפנים”. זכרו: הסרט הוא אטרקציה אצלכם באתר, הוא לא קטגוריה או נושא נוסף, הסרט הוא חלון הראווה שלכם, אל תאפשרו לגולשים להגיע לאתר ולא לדעת על הסרט המפתה!

הפרקים הבאים שיופיע בקרוב: שלבים בהכנת כתבת וידאו, טיפים למרואיין בוידאו, טיפים לדיבור מול מצלמה, טיפים למראיין המתחיל, פלטפורמות שונות של וידאו, עיצוב ערוץ היוטיוב, מילות מפתח, תיאור וכותרת לסרט ביוטויוב, כוחו של הוידאו מייל, וגם… מה ,מי ואיך רצינו לומר בסרט?

 כותבת המאמר טל הר-ציון הינה כתבת טלוויזיה, במאית ומפיקה בתוכניות שונות. טל הינה הבעלים של “טוטאלי מדיה” סטודיו להפקת סרטים וכתבות טלוויזיה ולאינטרנט,סרטי תדמית, סרטי הדרכה, ומהדורות טלוויזיה פרטיות לארגונים 0544-221242 

 

צור קשר

מוזמנים ליצור קשר

רקנאטי 4 ת"א
← למפה

+972 (544) 221 242

talhz@zahav.net.il





  • 1+1=?